Un conte motriu és una història acompanyada de moviment, expressió corporal, joc, música, balls, imatges…
Tot va començar en un país que es deia Rellotgelàndia, els habitants del qual eren rellotges. I tots, tots els rellotges que hi havia al món van néixer en aquest país. N’hi havia un que li deien el rellotge Dormilega, perquè des que va néixer mai havia estat capaç de marcar l’hora correctament i passava força estones dormint.
El millor amic del Dormilega es deia Temporí i va ser l’encarregat d’anar a la casa d’un mag, l’Agullin-tin-tin, el qual li va dir que el millor per al seu amic era anar al regne de Roscalàndia on hi havia una preciosa rosca que era màgica. Si el Dormilega la utilitzava, aconseguiria curar-se. Però per arribar a Roscalàndia, havia de travessar 10 estranys països (Pilotalàndia, Costatlàndia, Espailàndia, Equilibrin, Passalàndia, Ritmelàndia, Emociolàndia…). Cada un dels quals, té una “bogeria” que s’encomana i, per això, hi havia perills i unes proves que en Temporí havia de superar.
Finalment, després d’un llarg viatge, Temporí va aconseguir la rosca màgica i la va portar al seu amic Dormilega que va curar-se. Tothom va estar molt content i es va organitzar una festa per celebrar aquesta gran notícia.
Ens ho hem passat molt bé viatjant per aquests països tan divertits i al final entre tots vàrem aconseguir curar al nostre amic Dormilega.