Anem al lab 0-6 de la FUB

Com ja sabeu, tots els nens i nenes del parvulari hem anat al laboratori de la FUB. Ens van convidar a anar-hi i durant quatre dies entre els mesos de maig i juny hi hem anat dos grups cada vegada. Els últims hem estat els elefants d’I3 avui mateix. I gràcies a l’autobús que ens ha posat l’ajuntament no ens hem cansat gens!

Pels que ho desconeixíeu, el Lab 0-6 de la Fub és un ampli espai de ciència amb una bona dosi de propostes relacionades amb diferents conceptes científics preparades perquè els nens i nenes juguem, experimentem, deduïm…i en definitiva aprenem. Hi ha un espai fosc per jugar amb les llums de les llanternes, un circuit d’aigua, un túnel del vent, insectes pal, unes balances, lupes, microscopis, caixes amb diferents olors, llibres de temàtica científica, rampes… i moltes més estacions on passar una bona estona.

En l’arribar a la fub, un dels grups entrava al laboratori i l’altre es quedava a fora esmorzant i jugant , i després fèiem el canvi. A l’interior de l’edifici vam començar tots fent una rotllana i l’educadora ens va explicar què és el que anàvem a fer allà i també vam repassar les normes d’aquell espai. També ens va dir que podríem anar a la proposta que volguéssim, quan volguéssim i amb qui volguéssim; és a dir, que era un espai de lliure circulació. Vam estar provant, jugant, compartint idees, animant als companys a fer proves…i mentrestant, les mestres i l’educadora ens feien preguntes perquè ens plantegéssim per quin motiu passaven alguns dels fenòmens que anàvem experimentant.

Després d’una hora vam tornar a fer una rotllana per posar en comú tot el que havíem descobert. Per posar un exemple, amb el circuit d’aigua vam veure que l’aigua pujava quan estiràvem la palanca de la bomba d’aigua i anava a parar a unes garrafes grans que hi havia a dalt de tot. I que baixés l’aigua ho aconseguíem obrint unes aixetes. Com sabíem que sempre era la mateixa aigua? Doncs perquè no se n’escapava per enlloc ni n’arribava de nova. Per altra banda, vam descobrir que al túnel del vent només volaven els materials de paper, mentre que els de ferro i plàstic com a molt es movien una mica. Quan ens demanaven per què, algunes de les nostres respostes eren: “perquè no és tan resistible“; o “el de ferro pesa més i el paper menys”.

Ja veieu que estem fets uns petits científics!

SUBSCRIU-TE

Deixa la teva adreça de correu i cada vegada que fem un apunt t’avisarem
Loading