Com ja us vàrem explicar, durant tota la setmana passada vam estar fent activitats relacionades amb el Projecte SI, un projecte que treballa a favor dels hàbits de vida saludable. En aquesta entrada al blog us en volem explicar alguns exemples.
Els elefants d’EI3 vàrem fet una activitat per treballar les emocions més bàsiques: content, trist i enfadat. Ens vàrem fer fotos emulant aquests tres estats d’ànim. L’objectiu d’aquesta activitat era que els infants sapiguem reconèixer aquestes diferents emocions. I la veritat és que ara que les tenim penjades al passadís ens encanta mirar-nos!
També vam fer una activitat per comprovar els batecs del nostre cos, en diferents situacions, amb un fonendoscopi real. Quan fem exercici o activitat física el nostre cor batega ràpid; en canvi, quan estem calmats el nostre cor batega més lent.
Els gegants d’EI4 vàrem construir un telèfon fonendoscopi per a poder escoltar de forma simbòlica els batecs del nostre cor i els dels nostres companys. Vàrem folrar amb paper dos iogurts, els vam fet un forat en el fons, hi vàrem passar una corda i hi vam fer un nus per poder-los ajuntar. Abans d’escoltar-nos el cor vam estar corrent una estona per veure la diferència dels batecs quan estem quiets o bé en moviment.
També vam introduir el concepte de l’aparell circulatori d’una manera molt senzilla. Vam aprendre que el cor envia sang a totes les parts del cos mitjançant un circuit, que vam resseguir en un full.
Els dracs d’EI5 vam retallar les parts de l’esquelet i les vam enganxar. Ara ja sabem com som nosaltres per dins!
A l’atelier la Judit ens va proposar fer un clauer amb forma de Càrdio per penjar a la motxilla. Però no un clauer qualsevol. Era un clauer fet per nosaltres! Primer el vam retallar nosaltres amb tisores; era un pèl difícil però ens en vam sortir prou bé. Li vam dibuixar uns ulls i una boca ben contenta, i després amb cartrons, lluentons, purpurina, pintures fluorescents… el vàrem decorar com més ens va agradar. Ens ho vam passar pipa!
Una altra activitat que vàrem fer a l’atelier els gegants i els dracs va ser construir un Càrdio amb tots els nostres cors a dins:
A anglès, els gegants, a més d’aprendre alguns estats d’ànim i sentiments en aquesta llengua, ens vàrem dibuixar i vam encerclat la part del nostre cos que ens agrada més. I els dracs, que també havíem parlat dels sentiments i estats d’ànim i quines són les situacions que ens hi condueixen, vam dibuixar “sad, happy, angry, excited, bored… faces”:
Per acabar, a music in english tots els nens i nenes del Parvulari vam aprendre com afecta la música al nostres estats d’ànim. Mireu com ens movíem segons el que ens proposava el Càrdio…
Utilitzem galetes per optimitzar el nostre lloc web i el nostre servei. Està d'acord?
Funcional
Sempre actiu
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferències
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Estadístiques
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes.The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Màrqueting
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.