Pastisseria artesana: tècniques de base

Cursos 100% subvencionats adreçats a treballadors/ores en actiu

logos-cursos-subvencionats-treballadors

Endolceix paladars a la nostra cuina! Descobriràs els coneixements bàsics, teòrics i pràctics sobre els diferents tipus de matèries primeres i les principals elaboracions de pastisseria i rebosteria. Com ho farem? Utilitzant els procediments i tècniques, també en fred per conservar i optimitzar la rendibilitat dels productes.

– Faràs elaboracions bàsiques per a pastisseria-rebosteria amb productes especials de rebosteria.

– masses batudes, cremes i farcits.

– Aprendràs més sobre els pastissos clàssics.

– Assortit de braços i masses escaldades, com et quedaran?

– Farem una especial merenga!

– Farem servir diferents tipus d’elaboracions amb masses de full.

– FOC! Parlem de cocció i acabats de peces de full.

– Mousses amb pasta bomba, crema anglesa i merenga italiana que sabràs fer i no et deixarà indiferent.

– Toca adornar, decoració i acabat!

– Com podem fer ofertes de rebosteria? Quin aprovisionament intern i quin control de consums hem de tenir? T’ho expliquem tot.

– Definirem quin tipus de matèries primeres hi ha en pastisseria, com s’emmagatzemen, com es conserven i manipulen.

– Aplicaràs les tècniques de fred per la millora de la producció.

– Adaptaràs fórmules i processos d’elaboració per a la congelació i descongelació de productes.

– Optimitzem la producció!

– Compte! La seguretat, higiene i protecció ambiental és molt important, t’expliquem tot el que has de saber.

– Què has de tenir en compte en totes les elaboracions? Parlem de formulacions i processos, determinacions del punt de muntatges, batut, consistència i característiques de cada elaboració.

– Anomalies més freqüents, causes i possibles correccions. Conservació i higiene. Identificació dels productes finals adequats per a cada especialitat.

1a EDICIÓ:
Data: 14/10/22 a 26/10/22
Durada: 20 hores
Horari: dimecres i divendres de 15 h a 20 h

2a EDICIÓ:
Data: 28/10/22 a 09/11/22
Durada: 20 hores
Horari: dimecres i divendres de 15 h a 20 h

Impartit per:
Equip docent de Joviat

Lloc:
JOVIAT FPi Formació Professional integrada
C. Folch i Torres. 5-13
08241 Manresa
T. 93 872 69 88

Més informació:
fcfo@joviat.cat
T. 93 872 69 88
Folch i Torres, 5 de MANRESA

CONTACTE
Agrupacio-Escolar-Catalana
somfilo
erasmus+